המורכבות של מקצוע המתמטיקה מחייבת אותנו ליצור מעטפת כלים ממוקדת ומאתגרת,
בביה"ס נעשה שימוש בשני כלים המאפיינים את שיטות הלימוד בביה"ס
המחשבון הייחודי הזה, מאפשר לתלמידים לבדוק את עצמם ואת מהימנות הפתרון שהגיעו אליו באופן עצמי, כך יכול כל תלמיד/ה לאמת את הפיתרון שאליו הגיע ולשפר את יכולתו להגיע לפיתרון הנכון וכמובן לשפר את הציון שיקבל בהמשך.
בביה"ס אנו מלמדים כיצד לעבוד עם המחשבון ולבצע את בדיקת התרגילים באמצעותו.
למחשבון המקצועי הזה קיימים קיצורי דרך מקצועיים להקל על התלמיד להגיע לפתרון הנכון.
שגיא מלמד את הצוות והתלמידים את הפונקציונאליות של המחשבון כחלק מתוכנית הלימוד,
בכדי להקנות לכל התלמידים מחטיבת הביניים והלאה את היכולת להתמודד עם כל תרגיל ותרגיל.
כל תלמיד חדש, מאובחן ומאופיין לשיבוצו ולרמתו בביה"ס באמצעות שעור פרטי.
במהלך הלימודים שגיא וצוות המורים ממליצים על חיזוק באמצעות שיעור פרטי בהתאם למתבקש.
לעיתים מאבחן הצוות חוסר הבנה בנושא ספציפי ולכן הכלי של שיעור פרטי מאפשר לחזק ולאחד את כל הקבוצה לרמה ביצועית ומאתגרת אחת.
במידת הצורך, שגיא והצוות מקפידים להשלים את רמת התלמידים באמצעות שיעור פרטי ומיד לשלבם במסגרת הקבוצתית שכה חשובה עבורם במבנה המציאותי שאליו הם נערכים: למידה, תרגול בקבוצה וכמובן המבחן שגם הוא נערך בסביבה רבת משתתפים. חוויית ביה"ס הקבוצתית חשובה להישגיות של כלל התלמידים ולכן מטרת ביה"ס היא לעשות שימוש מינימאלי בשיעורים פרטיים ולאתגר את הקבוצתיות והתחרותיות להצלחות רבות.
צוות המורים מיומן באיתור כל כשל לימודי אצל כל תלמיד, הן באמצעות האיתור בלימוד ובתרגול והן באמצעות בדיקת המבחנים.
באמצעות בדיקה מקצועית של מורה מיומן, ניתן לאבחן ולהשלים כל כשל לימודי אצל תלמיד/ה במתמטיקה.